Toyota je v Česku už 30 let.
Jak změnila místní trh i řidiče?
Zájem o Toyotu rychle stoupal. V prvním roce dovozu bylo prodáno celkem 111 osobních a 16 lehkých užitkových automobilů značky, v druhém roce již překročil prodej automobilů Toyota tisícovku. Tisícím prodaným vozem v Česku byla Toyota Carina E, kterou si pořídila společnost Coca Cola.
Čtěte také: V české Toyotě pracuje od samého začátku dodnes
Od roku 2006 pak Toyota začala stabilně prodávat okolo 5000 vozů ročně. Od roku 2017 prodeje strmě rostou. Loňský rok byl dokonce nejlepším v celé historii. Toyota meziročně zvýšila prodej o 15 procent na 13 728 vozů. Stala se tak čtvrtou nejprodávanější značkou v Česku a v růstu pokračuje i v letošním roce. Jen za první tři měsíce poskočila s více než 4600 prodanými vozy na třetí pozici na trhu.
Dnes je naopak Toyota pro každého. Uvědomuje si nutnost nabízet dostatek různých alternativních pohonů, protože každý má jiný životní styl a jiné preference. Byla to přitom právě Toyota, kdo v roce 1997 českým zákazníkům díky modelu Prius jako první představil hybridní pohon. Dnes tvoří hybridy 32 procent z celkových prodejů za celých 30 let, což znamená, že Toyota už v Česku prodala 46 000 hybridních vozů.
Co se týče současného zájmu, odjíždí dnes z našich showroomů s hybridním pohonem celých 51 procent řidičů. Prodej aut s hybridním pohonem značek Toyota a Lexus v posledních letech strmě roste. Dá se říct, že od roku 2015 se každoročně zdvojnásobuje. V současnosti je v nabídce hybridní pohon už páté generace, který funguje sice stále na stejném principu, ale je mnohem účinnější a výkonnější.
Ani přes takový úspěch Toyota nikdy nechtěla jít jen jedinou cestou. Brzy v její nabídce přibyl plug-in hybridní pohon, poprvé opět v modelu Prius. Byla také první, kdo do Česka přivezl vodíkový pohon a zasloužila se o vznik prvních vodíkových čerpacích stanic v zemi. Ani tady to ale nekončí. Aby nabídka byla kompletní, nechybí ani čtvrtá možnost, tedy čistý elektromobil, kterým je novinka Toyota bZ4X.
Věříme proto, že i dalších 30 let budeme nejen symbolem kvality a nejvyšší bezpečnosti, ale také moderních technologií, které přispívají k pohodlnějšímu cestování, ale také k rozvoji celé infrastruktury i společnosti.
Foto: archiv Toyota Tsusho Praha
Další zajímavosti ze světa Toyota v magazínu Toyota Life