Toyota MR2 z roku 1984 ve skutečnosti vycházela z návrhářského projektu z roku 1976, jehož cílem bylo postavit zábavný, nicméně hospodárný vůz – hodně připomínající někdejší Toyotu Sports 800. Během dalších let se původní koncepce vyvinula ve sportovní vůz, a tak se zrodil dvoumístný vůz s motorem mezi nápravami (‘Midship Runabout 2-seater’), jenž se připojil k větším sourozencům Celica a Supra.
Kompaktní zábava pro novou generaci
Toyota MR2 přinesla vrcholnou míru zábavy; k tomu jí napomohla kompaktní a praktická karoserie, mimořádná ovladatelnost a agilní motor – nemluvě o pocitu dokonalého spojení s okolním prostředím ve verzi se střechou Targa (na přání). MR2 s motorem uprostřed byl v Japonsku vůbec první sériově vyráběný vůz s motorem mezi nápravami. Díky tomuto pojetí se uvedený model v dobovém tisku těšil jednomyslné chvále, a malá Toyota tak nakonec získala prestižní titul Japonské Auto roku 1984-85.